Khamis, 4 Februari 2010

Program Kitar Semula

TERIM KASIH KEPADA BEBERAPA ORANG RAKAN DI ' UM CARE GROUP '
saya jawab dan menulis disini
berkaitan dengan isu Sampah dan Tindakan Seterusnya.
Ini merupakan isu yang semakin tidak nampak sudahnya - penglibatan dan sokongan dari masyarakat terhadap ini semakin merumitkan lagi pemasalahan ini
rujuk kepada fakta ni.
RM 400 juta setahun dibelanjakan oleh kerajaan untuk menguruskan sampah
40 - 60 % kos pengurusan sampah di setiap Majlis Daerah
80 % dari semua tapak pelupusan sampah kita hampir penuh
sampah yang dibuang oleh seluruh rakyat Malaysia sehari
19 ribu tan - dimana boleh mengisi setiap ruang KLCC - seandanya tidak diuruskan.
2 % sampah meningkat setiap tahun
40 % sampah kita boleh di kitar semula
( kita hanya mengitar 5 % sahaja )
KITA MEMBERI KERTAS TERPAKAI UNTUK MEMENUHI
KEPERLUAN KILANG KERTAS.
mengenal tindakan seterusnya yang boleh diambil.
kita berhadapan dengan satu pemasalah yang semakin meruncing bilamana kesan dari perubahan sikap @ minat semasa selain dari komitmen kerajaan dalam isu berkaitan
.
INI MUNGKIN BOLEH DIKAITKAN DENGAN APA YG KITA KATAKAN
first class facilities but third class mentallity
dan fakta2 seterusnya cukup untuk nyatakan
Bumi ini bukan tempat selamat lagi untuk anak cucu kita.
tindakan kita melalui
KEMPEN2
IKLAN
KAJIAN
PENDIDIKAN ALAM SEKITAR.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BAGUS2..saya cukup sokong kitar semula ni..kat rumah buang sampah pun asingkan dulu..nice sharing.oh ya..
Salam kenal..saya tengok page ko smart la..tu pasal la saya follow..hehe..byk info lak tu..kalau nak download free software atau apa2..jemput la SYokNYAdownload.blogspot.com ,saya baru bukak blog.mai la follow download dan komen skit pasal page..saya budak baru belajar,thanks.